TV5 says no intent to 'change context, misrepresent essence' of controversial Pacquiao video
Manny Pacquiao has come under fire for his stand on same-sex marriage. Jerome Ascano

THE management of TV5 has released a statement on Sunday defending the 'editing' of the video that put Manny Pacquiao in hot water for his controversial stand on same sex marriage.

In a statement released by TV5's official Twitter account, the TV station aligned with the Manny V. Pangilinan group said the video was not 'spliced' but only 'minimally edited,' adding there was no intent on the television station's part to 'change the context or misrepresent the essence' of Pacquiao's statements.

TV5 came under criticism on Saturday after a full video of Pacquiao's interview for the station's 'Bilang Pilipino' election program emerged online, showing excerpts where the beleaguered boxing hero expounded on his position against same sex marriage.

That part was conspicuously missing from the video released by TV5 on its official YouTube account.

[See TV5 comes under fire for missing parts of controversial Pacquiao video]

Pacquiao earned worldwide condemnation - and lost a major sponsorship deal with Nike - for saying in the video that he feels people in same sex marriage are 'worse than animals.'

In the original video, however, Pacquiao can be heard saying," I am not condemning them (gay couples), 'yung marriage lang, yung committing sin against God.

"Pero kung mahal naman ng dalawa na parehong kasarian, walang problema dun, mahalaga mabuti kayong tao at simpleng pamumuhay lang, pero wag na lang magpakasal, ipakita na lang na mahal nila ang isa't isa, sapat na yun para magsama pero ang magpakasal pa ang parehong kasarian ay hindi na dapat dahil against law of God yan."

Explaining the absence of the important part of the video, TV5 explained that the video of the Pacquiao interview was 'minimally edited in good faith and with reasonable care."

TV5 added the full interview was given to Pacquiao's camp on the same day - and later shown in its entirety in the TV station's primetime newscast Aksyon on February 16.

Here's the official TV5 statement:

Follow the writer on Twitter: @spinph